TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0189

Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése


"Példa-ÉRTÉK-Bázis"


2011. augusztus 31-én pályázatot adtunk be
az ESZA TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ NONPROFIT KFT. felé.

2012. márciusában tudtuk meg, hogy nyertünk!
  A pályázatot készítették:

	- Molnár Katalin

	- Stébel Imréné

	- Dr. Czifra Ildikó

	- Szabóné Sárfi Júlia

	- Szabóné Juscsák Mária

     

  A projekt összegző adatai:

	- A projekt megvalósításának kezdete: 2012. május 1.

	- A projekt megvalósításának befejezése: 2012. október 15.

	- Elnyert támogatási összeg: 6.000.000 Forint

	- Projekt fenntartás tervezett kezdete:

	- Projekt fenntartás tervezett befejezése:



 

A PROJEKT CÉLJA
Innovatív tantestületünk felkészül a jó gyakorlataink átadására, és nyitottá válik más intézmények tapasztalatainak átvételére. Szakmai műhely működik kompetencia-alapú oktatás és a tehetséggondozás területén, melyek munkájába bevonjuk a hálózatépítés során megismert intézményeket, ehhez megteremtjük a szakmai, technikai feltételeket.

 

HUMÁN ERŐFORRÁS
Projektmenedzsment tagjai: - Projektmenedzser: Molnár Katalin - Pénzügyi vezető: Szabóné Juscsák Mária Megvalósító tagok: - Stébel Imréné - Dr. Czifra Ildikó - Szabóné Sárfi Júlia A projekt célcsoportjai: - pedagógusok - partner intézmények Fő tevékenységeink: - Pedagógusok továbbképzése (17 fő) - Eszközök beszerzése

 

FENNTARTHATÓSÁG
A fenntarthatóság ideje alatt folytatjuk a jó gyakorlataink gyűjtését, nyilvánosságra hozatalát. Iskolai honlapunkon külön linket hozunk létre a szolgáltatások és az eredmények bemutatására. A program befejezése után 17 fő pedagógus és 3 fő vezető válik alkalmassá arra, hogy a referencia intézménnyel kapcsolatos feladatokat ellássa. Szakmai műhely működik a kompetencia-alapú oktatás és a tehetséggondozás területén, melyek munkájába bevonujuk a hálózatépítés során megismert intézményeket, és tapasztalatot cserélünk a partner intézményekkel. A fenntarthatóság ideje alatt belső szakmai képzéseken keresztül biztosítjuk újabb kollégák felkészítését, a tapasztalatok átadását. Amennyiben lehetőségünk van pedagógusok külső továbbképzését az iskola továbbképzési keretéből próbáljuk biztosítani.

 

ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉRVÉNYESÜLÉSE
- Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása - Esélyegyenlőségi terv megléte - A szervezet döntéshozói, munkavállalói vagy közönsége számára esélyegyenlőségi képzést tart - A fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken, kommunikációjában és veselkedésében esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket.

 

KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG
1. Környezettudatos menedzsment és tervezés - A projekt kiterjed a környezeti, természeti, fenntarthatósági ismeretek bővítésére 2. Fenntartható fejlődést szolgáló megvalósítás és fenntartás - Partnerei vagy társadalmi környezete számára szervezett környezettudatos vagy fenntarthatóság tanulásával kapcsolatos akciók, események száma - 5.


"C" típusú projekttábla elkészült, 2012. június 19-én kihelyezésre került
a Karácsony Sándor Általános Iskola főépületének bejáratánál.





Munkaértekezletünkről készült képek 2011. november 25-én
(Kattints a képre, ha nagyobb méretben szeretnéd látni, majd ismét kattints!)

-->            




Az intézményi fejlesztési terv megvalósítása folyamatban van, eddig 3, az alábbi továbbképzéseken vettek részt kollégáink:



2012. június 18-19-én

Hálózati együttműködések, kapcsolatok (MK: 00520021)



   Csoportos, 15 órás továbbképzés volt melyen három fő vett részt intézményünkből.

   A továbbképzés a hálózatépítéssel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtott:

     - az intézményközi, horizontális tanulás megszervezése,

     - a referenciaintézmények saját hálózatainak, valamint az önfejlesztés formáinak kialakítása,

     - a helyi innováció hálózati kiterjesztése és a hálózati intézmények tudásának adaptálása,

     - a pedagógiai hálózatok sajátosságai,

     - a hálózatépítéshez szükséges specifikus eszköztár.

     

   A képzés gyakorlatias volt, épített a már meglévő ismereteinkre, kreativitásunkra. Lehetőség volt arra is,

   hogy a más iskolákból jelen lévő pedagógusokkal tapasztalatokat cseréljünk arról, kinek milyen innovációja,

   adaptációja van, épített-e már ki kapcsolatot, hogyan zajlottak ezen események,

   milyen dokumentációt készítettek.

   A képzés végén saját iskolánkra kidolgozott hálózatfejlesztési tervet kellett készteni.

           



2012. június 30 - július 1.

A referencia - intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési,

szolgáltatásszervezési feltételrendszer kialakítása (MK 890020)



   Csoportos, 15 órás továbbképzés volt melyen öt fő vett részt intézményünkből.

   A továbbképzés felkészített arra, hogy a hálózati tanulás intézményi munkaformáit hogyan építsük be

   intézményünk mindennapi gyakorlatába. Bemutatta a referencia intézményi tevékenység egyes elemeit:

     - tervezési feladatok

     - a hospitálási rendszer erőforrásainak, feltételeinek kidolgozása

     - részvétel megszervezése helyben vagy más helyszínen

     - műhelymunka megszervezése

     - látogatók fogadása

     - tájékoztatás, kommunikáció

     - ellenőrzés, értékelés, dokumentáció

     

   A képzés elméleti jellegű volt. Konkrét és hasznos tanácsokat adott az oktató, aki jól képzett

   és tájékozott volt az innováció, a hálózatépítés, a rendezvényszervezés területein.

   Feladatként ki kellett dolgoznunk egy forgatókönyvet intézményünk jó gyakorlatának bemutatására.

   Ez hasznos lesz referencia intézményi működésünk során.

           



2012. június 28-30. 

Felkészítés a mentorálás mesterségére (MK)



   Csoportos, 30 órás, akkreditált továbbképzés volt, melyen 15-en vettünk részt.

   A képzés felkészítette az intézményben dolgozó pedagógusokat a mentori munkára, tanácsadói attitűdjük,

   felnőttképzési kompetenciáikat formálta, segítette a mentorálás módszertanának elsajátítását.

     - az adaptáció tényezői és nehézségei

     - mentorkompetenciák tudás, képesség, attitűd

     - a mentorálás sikertényezőinek áttekintése

     - mentor szerepek és feladatok

     - a mentori kommunikáció jellegzetességei

     - mentori feladatokhoz rendelhető módszerek

     - az adaptáció támogatásának módszertana

     - a mentor egyéni fejlesztési tervének összeállítása



   A képzés gyakorlatias volt, épített a már meglévő ismereteinkre, kreativitásunkra.

   Változó összetételű csoportokban dolgoztunk, mindannyian felszabadultan,

   örömmel végeztük a kért feladatokat, sokat kommunikáltunk és egyénileg is többször megnyilvánultunk.

   Az előadó jól,  felkészülten irányított bennünket. A háromnapos képzés jól összehozta a csapatot,

   olyannyira, hogy szabadidőnket is együtt töltöttük. Igazi ismeretszerző, kikapcsolódó, csapatépítő munka volt.

   A képzés befejezéseként egyéni fejlesztési tervet állítottunk össze, mentori kompetenciáink fejlesztése céljából.

           

           




További 3 továbbképzéseken vettek részt kollégáink:



2012. augusztus 27-28.

PR-tevékenység és célirányos kommunikáció (MK: 340020)



	Csoportos, 15 órás továbbképzés volt melyen három fő vett részt intézményünkből.

	

	A továbbképzés a leendő referenciaintézmény szolgáltatói piacon történő megjelenését 

	segítő tevékenységeket vázolta fel.

	

	A PR fogalmak tisztázásával alapozott a képző, majd olyan helyzetgyakorlatokat tartott, 

	amelyek a marketing kommunikációt erősítették. Önálló feladatként meg kellett fogalmazni 

	a referenciaintézmény erősségeit bemutató kommunikációs üzenetet, 

	illetve feladat/eszközmátrixot kellett készíteni a jó gyakorlatok terjesztéséhez, bemutatásához, 

	eladásához kapcsolódóan.

       

       



2012. augusztus 29-30-31.

Problémás gyerekek. Az agresszió kezelése a közoktatási intézményekben (OKM-3/63/2009.)



	Csoportos, 30 órás továbbképzés volt, melyen 17 fő vett részt intézményünkből.

	A képzés megismertetett minket a gyermekek pedagógussal szembeni és/vagy egymás közötti 

	agressziójának lehetséges okaival. Elméleti ismeretként az agresszió fogalmával, 

	fejlődés-lélektani aspektusaival, az agresszióval, mint tünet ismerkedtünk meg.

	Sok gyakorlati/gyakorlatias tanácsot, ötletet kaptunk a képzőtől.

	

	A hétköznapi pedagógiai gyakorlatban is jól alkalmazható agresszió-kezelési,

	konfliktuskezelési, probléma-megoldási stratégiákat, hatékony kommunikációs módokat,

	az esetmegbeszélés módszertanát, az egyéni agresszió és a csoportos agresszió megelőzésének, 

	ezelésének módszertanát ismertünk meg az előadások és a gyakorlati feladatok során. 

	

	Esetmegbeszélő csoportfoglalkozásokat, szerepjátékokat tartottunk, hogy felkészüljünk a 

	tudatos problémakezelésre.

	Záró dolgozatként egy esettanulmányt kellett készíteni.

           

           

           



2012. augusztus 27-28-29.

Változásmenedzselés a közoktatási intézményekben

{source}
[[!-- uj elem kezdete --]]
[[script]]
var nW,nH,oH,oW;
function zoomToggle(iWideSmall,iHighSmall,iWideLarge,iHighLarge,whichImage){
oW=whichImage.style.width;oH=whichImage.style.height;
if((oW==iWideLarge)||(oH==iHighLarge)){
nW=iWideSmall;nH=iHighSmall;}else{
nW=iWideLarge;nH=iHighLarge;}
whichImage.style.width=nW;whichImage.style.height=nH;
}
[[/script]]
[[title]]Javascript/Képek[[/title]]
[[!-- uj elem vége --]]
{/source} Csoportos, 30 órás, akkreditált továbbképzés volt, melyen hárman vezetők vettünk részt. A képzés segítette az intézmény vezetését abban, hogy legyenek felvértezve csoportdinamikai, kommunikációs, konfliktuskezelési, változás- és válságmenedzselési elméleti és gyakorlati ismeretekkel. Az itt szerzett ismeretek alapján pontosítani tudtuk vezetői szerepünkről kialakult képünket, szélesedett csapatépítési, változás-kezelési, konfliktus-megoldási eszköztárunk. A képzés kevés elméletet, sok gyakorlati feladatot adott, melynek feldolgozása épített a már meglévő ismereteinkre, tapasztalatainkra, kreativitásunkra. Változó összetételű csoportokban dolgoztunk, mindannyian felszabadultan, örömmel végeztük a kért feladatokat. Sokat nevettünk, sokszor olykor magunkon is, ha csak egysíkúan tudtuk feldolgozni a problémát. Sokat és sokszor vitatkoztunk, szenvedélyesen, okosan, néha oktalanul érvelve próbáltuk meggyőzni egymást. Az előadó jól felkészülten, határozottan irányított bennünket, bár többször megpróbáltuk átvenni a vezetést. A háromnapos képzés jól összehozta a csapatot, igazi önismeretszerző, konfliktuskezelő, csapatépítő munka folyt. A képzés befejezéseként 3-5 oldalas dolgozatot kellett készíteni, melyben bemutattuk saját intézményünket, saját vezetői szerepünket, illetve bemutattuk, hogy milyen változásokat tartunk szükségesnek az intézmény hatékonyabb működése érdekében.


	

	A szakmai megvalósítók kidolgozták az alábbi dokumentumokat:

		- fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység

		- referencia-intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása

		- belső - nevelőtestületi, munkaközösségi-, szakmai műhely - munkában való részvétel

		- eljárásrendek, dokumentumok, minőségbiztosítás kidolgozása.